لذت عکاسی در فصل برف و سرما، با این 8 نکته عکس های دیدنی بگیرید!
مشاوره،اجراء و نظارت -----ISSR,SSQR,ISO9001,IATF16949
لذت عکاسی در فصل برف و سرما، با این 8 نکته عکس های دیدنی بگیرید!
تاریخ : دو شنبه 30 آذر 1394
نویسنده : RmZiRn

لذت عکاسی در فصل برف و سرما، با این 8 نکته عکس های دیدنی بگیرید!

با فرا رسیدن زمستان، علاقمندان عکاسی برای یافتن سوژه های زیبای طبیعت، مشتاق تر می شوند. هنگام باریدن برف، بهترین کار این است که با پوشیدن لباس های گرم، به بیرون از منزل روید و جلوه های برفی را عکاسی کنید. اما شاید بسیاری از شما در عکاسی از سوژه های زمستانی، دچار مشکلاتی شوید که در دیگر فصل ها دچار آن ها نمی شوید. در این مقاله شما را با 8 نکته مهم عکاسی در زمستان آشنا می کنیم. با ما همراه باشید.

برای عکاسی از سوژه های زمستانی باید چند نکته را به یاد داشته باشید:

1. از تجهیزات خود حفاظت کنید

عکاسی در زمستان تنها مختص برف نیست. بسیاری از اوقات می توان از هوای مه آلود، باران، دریای مواج و بسیاری مناظر، عکس های زیبا گرفت. برای عکاسی حتماً از فیلترهای ضد اشعه ماوراء بنفش (UV) استفاده کنید و با این کار از لنز دوربین خود محافظت کنید.

دوربین و لنز آن را همواره خشک نگه دارید. اگر وارد یک اتاق گرم می شوید، مطمئن شوید که دوربین شما به تدریج گرم خواهد شد. مثلاً می توانید هنگامی که به خانه بر می گردید، دوربین خود را در جایی خنک تر از بقیه جاهای خانه تان بگذارید تا به تدریج گرم شود. یا می توانید دوربین خود را در یک کیف پلاستیکی سر بسته قرار دهید تا بخار و تراکم هوا به لنز آن آسیب نرساند.

ممکن است خنده دار به نظر بیاید، اما هیچ گاه روی لنز، ها نکنید و سعی نکنید لنز را با نفس خود تمیز کنید.

اگر هنگام بیرون رفتن می خواهید باتری یدکی همراه خود داشته باشید، بهتر است که آن ها را دور از سرما و ترجیحاً در جیب خود قرار دهید که گرمای بدنتان، محافظشان باشد.

برای نگه داشتن دوربین از یک بند شانه ای استفاده کنید. در هنگام سرما ممکن است انگشتانتان بی حس شده و دوربین از دستتان بیفتد.

در ضمن توجه داشته باشید که همه انواع کارت های حافظه در برابر سرمای شدید مقاوم نیستند. در صورت لزوم، نوع مقاوم آن ها را انتخاب کنید.

و همچنین درپوش لنز دوربین را در جیب خود نگه دارید و از گذاشتن آن در جایی که ممکن است خیس شود اجتناب کنید. این کار باعث ایجاد بخار روی لنز و خراب شدن عکسانتان می شود.

2. لباس مناسب بپوشید

هنگام بیرون رفتن از خانه لباس گرم بپوشید. به یاد داشته باشید که پوشیدن دستکش مناسب بسیار مهم است. می توانید یک دستکش نازک و یک دستکش کلفت تر بر روی آن بپوشید تا به هنگام عکس گرفتن دستکش رویی را دربیاورید و به راحتی دوربین را در دست بگیرید.

3. تراز سفیدی یا White Balance را به صورت دستی تنظیم کنید

در بقیه فصول سال، تنظیمات White Balance روی خودکار است، اما این کار در زمستان نادرست است و باعث می شود رنگ برف به سمت آبی یا خاکستری برود. بهترین کار این است که بهترین تنظیم را با چند بار عکس گرفتن از برف به گونه ای به دست آورید که رنگ برف، نزدیک ترین رنگ به سفید باشد.

4. نور دهی عکس را بالا ببرید

حتی اگر در روز روشن برای عکاسی به بیرون می روید، ممکن است عکس هایی که از برف می گیرید، کمی تاریک یه نظر برسند. علاوه بر حضور ابرهای تیره، سفیدی برف و سطح بازتاب کننده آن، باعث می شود دوربین شما، تراز سفیدی را درست تعبیر نکند. نتیجه چنین حالتی، زنده نبودن عکس هایتان خواهد شد. این مشکل زمانی بیشتر آشکار می شود که نور محیط اطراف نیز کم باشد. راه حل این است که نوردهی عکس را به میزان +0.3EV تا +1.0EV افزایش دهید تا تیرگی را جبران کند.

5. عکاسی کلوزآپ از سوژه ها

در طول زمستان، شما برای عکاسی نزدیک از سوژه های خود شانس بیشتری دارید. یک شات از نیم تنه فرد مورد نظر برای عکاسی، بسیار بهتر از یک عکس تمام قد، ظاهر می شود. همچنین یک شات صورت بهتر از عکس نیم تنه خواهد بود.

ترفندی که لازم است به کار ببرید این است که تا جایی که می توانید فریم عکاسی خود را با سوژه خود پر کنید. این کار دقت عمل دوربین را بالا می برد و عکس هایی با جزئیات بالا نصیبتان می کند. اگر این کار را انجام ندهید، ممکن است تنها سایه ای از سوژه را در عکس ببینید.

تکنیک دیگر، روشن نمودن فلش است. این کار اولاً جزئیات بیشتری از مورد عکاسی نشان می دهد و هم باعث ایجاد درخشندگی در صحنه برفی می شود که در تصویر وجود دارد. تنها نقطه ضعف این روش در احتمال از دست دادن جزئیات پس زمینه است.

6. از رنگ های مختلف در مناظر خود استفاده کنید

درست است که مناظر برفی بسیار زیبا هستند، اما قبول کنید که رنگ سفید گاهاً خسته کننده می شود. می توان از رنگ های دیگر در چارچوب عکاسی استفاده کرد. به طور مثال، اگر در پارک هستید، نیمکت سبز رنگ پارک را هم به فریم عکس خود اضافه کنید تا عکس بهتری بگیرید.

7. آسمان ابری؟ نگران نباشید!

لازم نیست همه عکس های شما، درخشان و کارت پستالی باشند. اگر هوا ابری و تیره است، می توانید عکس های شگفت انگیزی داشته باشید. اما اگر واقعاً عکس های ناامید کننده ای نصیبتان می شود، می توانید از فیلترهای مختلف مانند فیلتر پلاریزه، فیلتر کاهنده نور و یا نوع پیشرفته آن، استفاده کنید تا کیفیت تصویر بدون زرق و برق خود را بهتر کنید.

8. عکاسی از سوژه های متحرک با ISO بیشتر

اگر در حال عکاسی از اسکی بازان روی برف هستید و یا می خواهید در حال دویدن در یک جنگل برفی، از حیات وحش عکاسی کنید، در شرایط با نور کم دچار مشکل خواهید شد. برای جبران تیرگی محیط، ISO دوربین را بالا ببرید. اگر برف در حال باریدن است، ISO را بیشتر بالا ببرید.

در زمستان مناظری به وجود می آید که ممکن است در بقیه فصول سال آن را نبینیم. درخت های بی برگ با برف رویشان، و یا گل هایی که با برف تزئین شده اند، می توانند تصاویری زیبا ایجاد کنند. اگر در مناطق گرمسیر زندگی می کنید، می توانید پرنده های مهاجر را برای عکاسی انتخاب کنید و تصاویری زیبا ثبت کنید. همچنین مواقع طلوع و غروب آفتاب، از بهترین زمان ها و برترین مناظر زیبا برای عکاسی هستند.

منبع: Contrastly

آخرین مطالب را از طریقRSS دنبال کنید یا مشترک خبرنامه شوید:

 
 

به اشتراک بگذارید




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: , دریچه ی فن آوری اطلاعات , گردشگری ایران وجهان , دانستنی ها , آموزش , هنر(طرّاحی،نقّاشی،خطّاطی و...) , ,
برچسب‌ها: لذت عکاسی در فصل برف و سرما، با این 8 نکته عکس های دیدنی بگیرید! ,
مطالب مرتبط با این پست
» سیستم نوبت دهی اینترنتی کلینیک شیخ الریس تبریز
» رنگی‌ترین تصویر دنیای مهندسی از یک دوچرخه‌سوار
» in Japan
» دلیل بسیار جالب اختراع شطرنج!
» عکس های زیبا از طبیعت ژاپن
» تصاویر زیبا از ایران، طبیعت اسالم
» اینفوگرافیک : طالع بینی شکل پاهای شما
» فواید آب سرد برای پوست
» RAR for Android
» شماره گو
» PolyClock™ World Clock
» درختی که ۴۰ نوع میوه‌ می‌دهد+ تصویر
» آموزش تصویری برطرف کردن کرش فایرفاکس
» Photaf Panorama Pro 3.2.6 – گرفتن عکس پانورما در اندروید
» مجموعه 70 زنگ اس ام اس جدید و زیبا
» ترفند اندروید، چگونه یک موسیقی دلخواه به زنگ های پیشفرض اندروید اضافه کنیم؟
» اینترنت دانلود منیجر خود را رایگان رجستری کنید
» سرعت دانلود را پنج برابر کنید
» دانلود IDM - قدرتمند‌ترین نرم افزار مدیریت دانلود
» نگاهی به یک شایعه در خصوص کوه پردیس جم+ عکس
» آموزش لغو عضویت در گروه های یاهو
» دشت شقایق ییلاق کرمون اسالم +تصاویر
» بهشت سوباتان+تصاویر-1
» بهشت سوباتان+تصاویر-2
» بهشت سوباتان+تصاویر-3
» تصاویر زیبا از پارک ۷ هکتاری چمارسرا رشت
» تصاویر/ زیبایی های طبیعت گیلان
» پايين ترين تعرفه سيم كارت هاي دائمي با بسته هاي عيدانه همراه اول
» 11 نکته‌ای که باید قبل از ارسال هر ایمیل به آن توجه کنیم
» درس هایی که تا پیش از 20 سالگی باید یاد می گرفتید
» سواحل شهر پوستیانو در جنوب کشور ایتالیا
» عکس روستاهای کلوسه، وستگان و کاهگان شهرستان فریدونشهر
» نقش رنگین کمان در آسمان ابری فریدونشهر
» تصاویر طبیعت بهاری فریدونشهر
» از اشک گل لاله واژگون برای سیاوش تا مظلومیت آن
» Showa Memorial Park-1
» خواص و فواید جادویی برخی از انواع تخمه ها
» نقاشي رنگ و روغن واقعي توسط MaryJaneAnsell
» نقاشی های مفهومی و عجیب یک هنرمند لهستانی-1
» نقاشی های مفهومی و عجیب یک هنرمند لهستانی-2
» نقاشی های مفهومی و عجیب یک هنرمند لهستانی-3
» کم کردن حجم موزیک
» انتقال دیتا به مموری با AppMgr Pro III (App 2 SD) v3.35 Patched
» افزایش سرعت و کارآیی ویندوز تنها با یک کلیک + دانلود نرم‌افزار
» بهترین دوربین های ۲۰۱۴
» دانلود نرم افزار ربنا
» برنامه های ضروری ویندوز (۱)
» برنامه های ضروری ویندوز (۲)
» برنامه های ضروری ویندوز (۳)
» برنامه های ضروری ویندوز (۴)

آخرین مطالب

/
بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهـُمَّ صَـلِّ عَلے مُحَـمَّد ﷺ وَ آلِـ مُحَـمَّد ﷺ وَ عَجِّـلْ فـَرَجَـهُم ♥♥♥♥♥ به نام خدایی که ماهی کوچک قرمز را محتاج دریای بی کران آبی کرد... ♥♥♥♥♥ رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا (80/اسراء) پروردگارا ! مرا در هر کاری به درستی وارد کن و به درستی خارج ساز واز جانب خود برایم حجتی یاری بخش پدید آور ! ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)*..... صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللَّهُمَّ صَلِّ علی ، علی بْنِ موسي الرِّضَا مرتضي الامام التَّقِيَّ النَّقِيَّ وَ حُجَّتِكَ علی مِنْ فَوْقِ الارض وَ مَنْ تَحْتِ الثري الصِّدِّيقُ الشَّهِيدُ صلاه كَثِيرُهُ تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كَأَفْضَلِ ماصليت عَلَيَّ أَحَدُ مِنْ اوليائک... پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ 09141050409